Informatie en garanties

‘Veilig op reis’ staat op nummer 1 bij KRAS Busreizen, daarom zetten we alle garanties en voorzorgsmaatregelen voor je op een rij.

Geld terug garantie
Als blijkt dat wij je busreis in verband met het coronavirus moeten annuleren (14 dagen voor vertrek), nemen wij contact met je op om de eventuele alternatieven te overleggen. Besluit je definitief af te zien van je vakantie met KRAS Busreizen, dan ontvang je binnen 14 dagen de betaalde reissom (geen voucher) terug. Ook maakt KRAS Busreizen in dit geval zorgvuldig de afweging of de reis veilig uitgevoerd kan worden en jouw vakantiebeleving niet negatief beïnvloed zal worden.

Toch liever omboeken
KRAS Busreizen biedt de mogelijkheid om je geboekte reis, tot zes weken vóór vertrek, kosteloos om te boeken naar een andere reisdatum en/of reisbestemming. Deze alternatieve reis dient te vertrekken vóór 1 november 2022.

Mocht de reissom duurder uitvallen, dan krijg je een aanvullende nota voor de meerprijs. Mocht de reis goedkoper uitvallen, dan wordt het verschil verwerkt in de nieuwe boeking. Deze omboekingsmogelijkheid is niet van toepassing op (deel) annuleringen; in dit geval zijn de ANVR-annuleringsvoorwaarden van toepassing. In gevallen waarin dit reglement niet voorziet, beslist KRAS Busreizen. Je kunt je reis maximaal 1 keer omboeken.

Repatriëringsgarantie
Als je een busreis bij ons hebt geboekt dan ben je gedekt voor repatriëring vanaf je bestemming. Bij een calamiteit op uw bestemming als een pandemie, natuurramp of negatief reisadvies ben je er van verzekerd dat KRAS Busreizen er voor zorgt dat je veilig thuiskomt. KRAS Busreizen is in dit geval 24 uur per dag bereikbaar. De situatie ter plaatse wordt door lokale en provinciale overheden bepaald. We zijn daar afhankelijk van. Samen met onze reisleider en/of chauffeur bieden wij je waar mogelijk alle hulp en bijstand.

Meer hierover lees je in de ANVR Reizigersvoorwaarden.

Reisadviezen
Reizen naar bestemmingen die hun grenzen geopend hebben en waarvoor het Ministerie van Buitenlandse Zaken géén ontradend reisadvies geeft, gaan in principe door. De definitieve beslissing hierover neemt KRAS Busreizen uiterlijk 14 dagen voor de geplande vertrekdatum. Heeft of krijgt de bestemming een ontradend reisadvies, dan beslist KRAS Busreizen uiterlijk 14 dagen voor vertrek over het wel of niet doorgaan van de reis. Is het ontradend reisadvies dan alsnog van kracht, dan wordt de reis door KRAS Busreizen geannuleerd. KRAS Busreizen baseert zijn beslissing op de te bezoeken regio’s en plaatsen in het land en de doorreislanden van het geboekte arrangement, waarop de beperkingen van toepassing zijn. Is het ontradend reisadvies op een ander deel van land van toepassing, dan heeft dit geen gevolgen voor de door jou geboekte reis.

Bekijk de laatste reisadviezen op de website van de Rijksoverheid.

Hygiëne in de bus
Elke bus wordt dagelijks schoongemaakt voor gebruik. Dat betekent: handgrepen, armleuningen, hoofdborden, stoelen en riemen werden gedesinfecteerd. In verband met de hygiëne heb je gedurende de hele reis zoveel mogelijk een vaste zitplaats in de bus.

Mondkapjes
Door de afgekondigde versoepelingen per 23 maart wordt reizen steeds makkelijker. Veel maatregelen zijn komen te vervallen, denk hierbij aan onder andere de 1,5 meter afstand en het dragen van een mondkapje in de bus. Elk land hanteert echter eigen regelgeving met betrekking tot het dragen van een mondkapje in openbare ruimtes. Wij vragen je de regels welke van toepassing zijn in het betreffende land in acht te nemen.

Coronaprotocol leveranciers
Wanneer de reis van KRAS Busreizen doorgaat, dan wordt deze uitgevoerd volgens het coronaprotocol dat wij in samenwerking met leveranciers, hoteliers, touringcarbedrijven, lokale vertegenwoordigers én volgens de richtlijnen van het ANVR hebben opgesteld. Het geheel aan maatregelen is gebaseerd op de regels, adviezen en protocollen van onder andere de Nederlandse overheid, de Europese Unie, (lokale en internationale) overheden, gezondheidsinstanties (zoals het RIVM) en brancheorganisaties als de ANVR en Busvervoer Nederland (KNV). Veilig en vertrouwd op reis met KRAS Busreizen.

Goed verzekerd op reis in tijden van corona
Een reisverzekering en annuleringsverzekering waren altijd belangrijk, maar ook juist nu in tijden van corona. Een reisverzekering behoedt de reiziger voor hoge kosten door onvoorziene omstandigheden tijdens de reis, waaronder corona-gerelateerde omstandigheden. Een annuleringsverzekering dekt in veel gevallen annuleringskosten als je niet op reis kunt in verband met het coronavirus, bijvoorbeeld door besmetting of verplichte quarantaine. Lees meer over het belang en de voordelen van een reis- en annuleringsverzekering op onze informatiepagina over verzekeringen.

Belangrijk
Kijk regelmatig op de sites van Buitenlandse Zaken en het RIVM voor de meest relevante regelgeving en inreis-voorwaarden, omtrent het reizen naar het buitenland en corona-beperkingen, individueel per land en je doorreislanden. Je bent te allen tijde zelf verantwoordelijk, net als voor de vereiste grensdocumenten, dat je voldoet aan de gestelde eisen van het land en de eventuele doorreislanden. Mocht je niet aan de gestelde voorwaarden voldoen, dan zullen alle hieruit voortvloeiende kosten en eventuele uitsluiting van verdere deelname aan de reis voor eigen rekening komen.

Bekijk de laatste reisadviezen op de website van de Rijksoverheid.

Lugano
×

ANVR Corona Protocol

ANVR Covid19-protocol 2022 voor groepsreizen

Groepsreizen brengen met zich mee dat zowel de deelnemer aan de groepsreis als de reisonderneming rekening moeten houden met de overige deelnemers, ook waar het gaat om Covid-19.

We wijzen erop dat de inhoud van het protocol kan wijzigen door veranderende wet- en regelgeving. (18-07-2022)

Deze informatie geven we je voor de reis…
• We volgen tijdens de reis uiteraard de regels en voorschriften van de lokale overheden op de bestemming op het gebied van Covid19 (voor o.a. mondkapjes/testen/afstand houdenquarantaine);

• We hanteren de Nederlandse advisering inzake Covid19 als er geen of geen duidelijke lokale regelgeving is op de bestemming;

• We zullen reizigers bij zichtbare klachten vragen of verplichten (op grond van lokale regelgeving) een zelftest te doen;

• We zonderen reizigers met een positieve test (zelftest, antigeentest en/of PCR-test) (of reizigers met zichtbare klachten die weigeren een zelftest te doen) gedurende 5 dagen af van de rest van de groep, behalve als de lokale regelgeving een langere periode voorschrijft. Gedurende die periode kan de reiziger niet deelnemen aan het programma;

• We geven het advies aan kamergenoten van iemand die positief getest is ook een (zelf)test toe doen;

• We vragen je in geval van afzondering van de groep in isolatie / quarantaine te gaan op de daartoe door de lokale overheden aangewezen locatie;

• We verlenen jou indien gewenst en/of noodzakelijk hulp en bijstand bij het vinden van een plek voor isolatie / quarantaine, voor vervoer terug / verder naar de groep en voor eventueel alternatief vervoer naar huis;

• We verlenen hulp en bijstand, maar alle eventuele aanvullende kosten die te maken hebben met de afzondering van de groep (hotelkosten/vervoerskosten enz.) komen voor jouw eigen rekening;

• We adviseren je daarom nadrukkelijk de mogelijkheid te onderzoeken van het afsluiten van een verzekering die (een deel van) deze kosten dekt;

Wat doen we dan tijdens de reis…
• We vragen of verplichten (op grond van lokale regelgeving) je bij zichtbare klachten een zelftest te doen;

• We zonderen je bij een positieve test (zelftest, antigeentest en/of PCR-test) (of reizigers met zichtbare klachten die weigeren een zelftest te doen) gedurende 5 dagen af van de rest van de groep, behalve als de lokale regelgeving een langere periode voorschrijft;

• We vragen je in geval van afzondering van de groep in isolatie / quarantaine te gaan op de daartoe door de lokale overheden aangewezen locatie;

• We verlenen jou indien gewenst en/of noodzakelijk hulp en bijstand bij het vinden van een plek voor isolatie / quarantaine, voor vervoer terug / verder naar de groep en voor eventueel alternatief vervoer naar huis;

• We geven het advies aan kamergenoten van iemand die positief getest is ook een (zelf)test te doen;

• We verlenen hulp en bijstand, maar alle eventuele aanvullende kosten die te maken hebben met de afzondering van de groep (hotelkosten/vervoerskosten enz.) komen voor je eigen rekening;

• We adviseren je in een dergelijk geval om tijdens de reis zo spoedig mogelijk contact op te nemen met je verzekeraar.

Wat vragen we na de reis…
• We vragen je bij een positieve test binnen 5 dagen na thuiskomst ons te informeren;

• We informeren dan de overige reizigers, desgewenst anoniem;

• We informeren indien noodzakelijk eventuele partners op locatie.

Verzekeringen
• We verstrekken indien vereist door de verzekering bewijs van uitsluiting van de groep en (indien bij ons bekend) bewijs van schade.

Venetië
×